یکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲

همزمان با ایام گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار؛

کتابخانه عمومی شهید رجایی قزوین افتتاح شد

کتابخانه عمومی شهید رجایی قزوین

کتابخانه عمومی شهید رجایی قزوین با حضور جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی قزوین، کتابخانه عمومی شهید رجایی قزوین روز یکشنبه یکم آذر همزمان با ایام گرامیداشت "کتاب، کتابخوانی و کتابدار" با حضور داوود محمدی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، مسعود نصرتی شهردار، مهدی رمضانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، سعید وزیری‌نژاد مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و جمعی از مسئولان و مدیران افتتاح شد.

مهدی رمضانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین در این مراسم اظهار داشت:‌ این کتابخانه با حمایت و پشتیبانی سازمان فرهنگی ورزشی و شهرداری قزوین و با برخورداری از تجهیزات مناسب و به روز افتتاح شده است.

وی اضافه کرد: این کتابخانه در فضایی به مساحت ۳۲۰ مترمربع در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و به‌منظور توزیع عادلانه امکانات کتاب‌خوانی و فضاهای فرهنگی در تمامی مناطق استان به بهره برداری رسیده است.  

رمضانی خاطرنشان کرد: کتابخانه عمومی شهید رجایی قزوین با مخزن کتاب، سالن مطالعه، نمازخانه، بخش تخصصی کودک، سالن مطالعه، خدمات اینترنتی و بخش نشریات،   آماده ارایه خدمات به تمامی رده های سنی و تحصیلی است.  

وی در ادامه گفت: کتابخانه عمومی شهید رجایی پنجمین کتابخانه نهادی قزوین است که در راستای رفع خلاء های موجود در رابطه با فضاهای فرهنگی در سطح شهر راه اندازی شده که در این راستا همکاری مجموعه مدیریت شهری از توسعه مطالعه  قابل تقدیر است.  

سعید وزیری‌نژاد مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین نیز در آیین افتتاح این کتابخانه عمومی اظهار داشت: این فرهنگسرا با همت شهرداری قزوین و به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خریداری و مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان جهت تجهیز آن استفاده شد.  

وی اعلام کرد: فرهنگسرای شهید رجایی همچنین دارای یک فروشگاه پوشاک اسلامی، باشگاه ورزشی با تجهیزات جدید و به روز و هفت کلاس با امکان برگزاری دوره‌های آموزشی در ۱۱۰ رشته است که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.  

وزیری‌نژاد همچنین یادآور شد: این کتابخانه با توجه به نیازسنجی‌های دقیق انجام گرفته در راستای توزیع عادلانه امکانات فرهنگی برای عموم اقشار جامعه با همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین راه‌اندازی شده است.